fbpx

ערכה ליצירת לוח חזון

מיטל אזרי, מאמנת מעבירת סדנאות ויועצת ארגונית, מוכרת ערכה ביתית להכנת לוח חזון. ראיתי את זה כמה פעמים בפייסבוק, הסתקרנתי, התקמצנתי, התסקרנתי, התקמצנתי, ובסוף נכנעתי וקניתי… יאללה, נשקיע. הרי זה שנת בת מצווה.

הגיעה חבילה כבדה וארוזה פשוט מקסים. חיכיתי כמה ימים כדי להגיע לערב פנוי עם רוגע, והיום נתתי את החבילה לאיילה. חווית הפתיחה של החבילה היא וואו אחרי וואו אחרי וואו. הכל מלא סרטים ועטוף וכיפי. יש מחברת יפה, וסטיקי-נוטס, ומשפט השראה במסגרת, וכלי כתיבה, ואפילו צנצנת עם צ׳ופרים, ברכה לחנוכה ונרות. וכל זה המסביב – מוצרים שנמצאים שם פשוט בשביל הכיף וההפתעה, עוד לפני הערכה עצמה.

ערכת לוח חזון

מה בתכל׳ס

לערכה עצמה יש חוברת הוראות, גלויות, דף טיוטה לכתיבת חזון, משפטים לגזירה, מגזין, כמה ניירות מעוצבים, קרטון ביצוע ומסגרת של 25/30. מישהו סבלני יותר יכול להתעמק בזה ממש ולהכנס לעומקים ומחשבות ארוכות טווח. כיוון שאצלנו מדובר בגברת עם קוצים בישבן, הקראתי לה את ההוראות, והנחיתי אותה פשוט לאסוף דימויים שעושים לה טוב ויהיה לה נעים לפגוש, דברים שהיא אולי רוצה שיהיו לה, או שרוצה להרגיש.

היא התחילה לדפדף ולגזור, ותוך כשעה, כולל פטפוטים מסביב, הגענו למוצר מוגמר ששימח את הגברת בהחלט. כל הקיצ׳קוצ׳ים מסביב נתנו תחושה ממש כיפית. (ניסיתי לשים יד על המחברת ונשלחתי לחפש את החברים שלי..).

ערכת לוח חזון

לוח חזון יכול להיות כלי עוצמתי מכמה בחינות. קודם כל – לפגוש עם הרעיון שאני יכולה לא להיסחף בזרם, אלא לכוון את החיים שלי ככל יכולתי לאן שמתאים לי. ובנוסף – ככלי עבודה והשראה שנמצא מול העיניים, מזכיר את החלומות, ומניע לפעולה. בהחלט מסרים טובים ובונים לשנת בת מצווה, שגם אם אין בה עדיין בשלות רגשית מלאה, היא זמן טוב לזרוע רעיונות להמשך החיים.

אם אתם רוצים לעשות לוח חזון עם בת המצווה, ההמלצה שלי היא להשקיע קצת זמן כדי להביא מגוון של מגזינים ומקורות לגזור מהם. כדאי להערך לזה מראש שכל התמונות יהיו זמינות לגזירה בזמן העבודה. כי כשמתחילים, עובדים בסוף כבר עם מה שיש ולא באמת הולכים לחפש עוד דברים. יכול להיות שזה סבבה ומספיק. אבל יש מחשבה קטנה שהולכת איתי לגבי הטכניקה של לגזור השראה.

מגזינים מראים לנו דימויים מאוד ספציפיים שמכוונים אותנו לחלומות מאוד ספציפיים. קצת לא נוח לי שהמבחר שעומד לרשותי זה מדורי החיים הטובים, פרסומות ודיאטות. אם אני רוצה להציע לבת שלי דימויים אחרים, כנראה כדאי להשקיע מאמץ נוסף ולחפש דימויים כאלה. אני חושבת שגיל בת מצווה זה גיל שמאוד רגיש למסרים התרבותיים שמציפים אותנו על מה מצופה מאישה, מה מגניב, מה יפה. ואני לא בטוחה שמגזין נשים זה המחנך הכי דגול שיש. בערכה מיטל נותנת רשימת של אתרי תמונות, שאפשר לחפש גם שם תמונות, ולהדפיס, זה הכיוון הנכון. גם מאגרי התמונות מאוד סטראוטיפיים, אבל עם הרבה יותר מגוון.

אולי יעניין אותך גם >>

איזה כיף שנרשמתם!

בדקות הקרובות יגיע מייל אישור הרשמה, לוודא שאתם זה אתם וכל זה, אז תעשו שם את הקליק, ואנחנו מסודרים.

מידי פעם כשיצטבר תוכן, או משהו חדש ומעניין, אשלח לכם למייל.

נתראה!

חמוטל

טיפ!

כדי לעזור לתיבת הדוא"ל שלך להבין שהדיוור ממיצמיצ היא דיוור רצוי ולא ספאם, מומלץ לענות למייל שכרגע נשלח אליך, או לכתוב מייל ל-hamutal.lawrence@gmail.com. זו גם הזדמנות לספר מה שלומכם, מה דעתכם על האתר, מה מעסיק אותכם כרגע, התייעצות וכו׳.

stars 2
שנשמור על קשר?

האתר מתעדכן עם רעיונות, מחשבות ומוצרים חדשים שקשורים לשנת בת מצווה. ובנוסף, אני כותבת בעוד מקומות על תכנים ברוח דומה – משפחה, מודעות עצמית, ועוד.

אם יכול להועיל לכם לקבל אחת לתקופה עדכון על תכנים חדשים, אתם מוזמנים להרשם