מה זה בכלל אומר ״לאהוב את עצמי״?

״את צריכה פשוט לאהוב את עצמך״

ובכן

קודם כל צריכה, כבר לחץ לחצים, עוד משימה לרשימה, ואם וכאשר את לא, מה אז?
דבר שני, מה בדיוק פשוט פה, אחרי שנים של אילוף לעמוד בדרישות חיצוניות וליישר קו עם הציפיות של הכל ושל כולם, או להתנגד להכל ולכולם שזה בדיוק אותו דבר רק מהצד השני, הפשטות איפה
ולאהוב את עצמך – מה זה בכלל אומר בתכל׳ס, מה הפרקטיקה בבואי לקיים מצוות ואהבתי לעצמי? איך זה נראה הרגע הזה שבו אני זזה מחוסר חיבה בסיסי אל אהבה? 

אז כל פעם שאומרים לי לאהוב את עצמי, אני מרגישה שזה ריק, שאין לי מה לעשות עם זה, ואני מתעצבנת.

אבל עם הזמן אני מלקטת לי תובנות קטנות לגבי העניין הזה.

למשל
יונתן חוטף צמרמורת קבועה כל פעם שיוצא לי ״גנבתי לעצמי קפה עם חברה (או לשבת בשמש חצי שעה, או כל דבר מעדות הפרגון העצמי).
למה לגנוב? זה שלך!
השפה הפנימית שלי הולכת הרבה למילים שמעידות על התפיסה שהזמן שלי הוא לא שלי, הוא של המחויבויות שלי, העבודה, המשפחה. וכל מה שמיועד רק לי, נתפס כגנוב, לא ראוי, דורש או הסתרה או התרסה או הצדקה שבשאר המקומות הייתי בסדר ולכן מגיע לי. 

ואהבה לעצמי, זה כנראה להבין, שלפני הכל, החיים הם שלי. ומותר בם לנגוע, ומותר לאהוב, ולשים את עצמי יותר גבוה בסדר העדיפויות כי אני ראויה ככה כמו שאני.

או למשל
נפל לי משהו מהיד והמחשבה הראשונה שלי היתה ״מטומטמת!״. הזדעזעתי. כי כשלאחד הילדים שלי נופל משהו או נשפך או איזה זוטה כזאת, אני מתייחסת לזה הכי בחפיף, מרגיעה ועוברת הלאה, אז מאיפה צץ המטומטמת הזה פתאום? וחשבתי שאיך זה שאני אמא כל כך מכילה לילדים שלי, אבל אם הייתי אמא של עצמי, יכול להיות שהיו לוקחים אותי לרווחה להציל מהתעללות.. 

אז אהבה לעצמי זה אולי להיות הורה מכיל לעצמי. שיודע לא לעשות סיפור משטויות, יודע לתמוך, לחמול, לראות את הטוב, לקחת בפרופורציה את הטעויות, לראות קודם כל את הפלא של עצם הקיום ורק אחר כך את ההצלחות וההוכחות, ולא להתנות אחד בשני.

ויכול להיות שאם נשתפר בזה כלפי עצמנו, נגדל גם דור המשך פחות פצוע.

בתמונה: פרקטיקה של אהבה לעצמי, שנ״צ עם ניסים.
מתוך אתגר שנת המתנות של Yuval Abramovitz, שבו מקבלים כל יום משימה (משימות שהיו: לעשות אמבטית פינוקים עם קצף, לקנות שטויות לעצמי ב50 שח, לעצב קצת חדר מוזנח בבית לאוירת בית מלון, להאזין לדיסק הראשון שקניתי בכסף של עצמי, לרקוד, להתייחס לאחרים, לראות שקיעה, ועוד כאלה נחמדים.) אפשר להרשם לזה ולקבל סמס לנייד, או לעקוב אחרי הקבוצה. וורי וורי נייס.
ואם דווקא מהכל ניסים הדליק אתכם, אז אתם יכולים לעקוב אחריו ואחרי שאר חיות הבית באינסטגרם, חפשו את momoshraga ותראו ישועות

2 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *